Pszichológia a mindennapokra ⧫ Edith Eva Eger: Az ajándék - 12 életmentő lecke

Életem során sokszor jut eszembe Edith Eva Eger élete, tanításai, bölcsességei. Amikor A döntést olvastam egy különösen nehéz életszakaszban voltam, mondhatni jókor talált rám ez a könyv, hiszen előtte már legalább egy éve a polcomon állt, de nem olvastam el. A döntéstől is borzasztóan sokat kaptam, kíváncsian, de némi kétellyel vártam Eger asszony új könyvét. Nem akartam benne csalódni vagy csak azt érezni, hogy még egy bőrt lehúztak róla. Szerencsére nem így történt, imádtam a könyv minden egyes sorát, minden lecke nagyon hasznos különböző életszakaszokban, élethelyzetekben. Igazi tanítás ez a kötet, amit az ember élete folyamán többször is a kezébe vesz és elolvas.

Sajnálatos módon a kiadással már nem voltam ennyire elégedett. Először is ott van az a probléma, hogy nekem és még hozzám hasonlóan sokaknak A döntés keménytáblás kiadásban van meg, azonban Az ajándék csak füleskartonált verzióban került kiadásra. Így utólag jobban örülnék, hogyha A döntés is füleskartonált kiadásban lenne meg, akkor legalább kinézne valahogy a polcon. Illetve sajnálattal vettem tudomásul, hogy a kötet mindössze 196 oldalas. (Persze ez nem a kiadó hibája.) Olvasás közben nem volt bennem hiányérzet, csak minél többet akartam olvasni. Na de akkor lássuk miről is szól Az ajándék. 

Edith Eva Eger egy magyar származású holokauszt túlélő, aki a háború után Amerikába disszidál a családjával. Kisbabával, pénz, nyelv-és szaktudás nélkül érkeznek az Újvilágba, maguk mögött hagyva a hatalmas családi vagyont és a befolyásos kapcsolatrendszert. Amerikai életüket a nulláról kezdik el felépíteni. Eger asszony gyermekei felnevelése után, saját háborús traumáinak legyőzése közben jött rá arra, hogy mivel is akar foglalkozni, a negyvenes éveiben neki kezdett pszichológiai tanulmányainak, majd ötven éves korára ledoktorált. Hogyha valamitől félek vagy úgy érzem, hogy kicsúsztam az időből, mindig Eger asszonyra gondolok, hogy soha nem késő elkezdeni. 

A döntésben leírja aushcwitzi tapasztalatait, ízelítőt kaphatunk családi életéből és páciensei esetei nyomán néhány fontos tanítást mesél el az olvasónak. Az első könyv sikere nyomán az olvasók még többet akartak megtudni ettől a roppant bölcs asszonytól, kérdések és felkérések özönét kapta mindenhonnan. Lényegében A döntés után kíváncsiság hívta életre új könyvét. Nagyon örülök, hogy ez a könyv megszülethetett, hiszen Eger asszony már 93 éves, a kötet írása során is egy szellemíró segítette a munkáját. 

Ugyan sok visszatekintés van az első könyvre, azonban mind a kettő tökéletes olvasmány egymás nélkül is. Számomra egyáltalán nem voltak zavaróak ezek az ismétlések, hiszen ennyi magyarázat kell az egyes leckékhez, valamint nem lehet elvárni hogy csak olyanok veszik kezükbe, akik az első könyvét is olvasták. Főleg a páciensei esetein és az az ahhoz fűződő személyes élményein keresztül tárt fel egy-egy problémát. Nagyszerű volt betekintést kapni Eger asszony családi életébe, hiszen ebből A döntésben vajmi keveset láthattunk. A könyv felépítése is zseniális, hiszen egy-egy lecke végén kérdések és feladatok vannak, olyan praktikák, amivel mi is úrrá lehetünk életünk szorongatott eseményein. 

Ebben a könyvben mindenki magára ismerhet, hiszen minden olyan élethelyzetet felsorakoztat, amik mindannyiunk életében előfordulhatnak: családon belüli erőszak, válás, gyereknevelés, házasság, önfejlesztés, túlélés. Számomra ez a könyv tökéletes volt és tényleg változtathat az életünkön, mert ha csak egy praktikát vagy tanácsot megfogadunk már más emberek leszünk. Jobb hely lenne a világ, ha mindenki olvasna egy kis Edith Eva Egert. 

Vélemény: 5/5

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"