Első találkozásom a krimi királynőjével ⧫ Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen

Szégyenszemre bevallom, hogy a Gyilkosság az Orient expresszen az első regény, amit Agatha Christie-től olvastam. Valahogy az írónő életműve nálam teljesen kimaradt. Egyrészt mert nem vagyok kifejezetten krimi rajongó, másrészt a családomban senki sem forgatta a könyveit. Amikor kijött a regény legújabb filmfeldolgozása, ami elég jóra sikeredett, úgy gondoltam eljött az ideje, hogy megismerkedjek a történet papír alapú változatával is. 

Így utólag komolyan nem is értem magam, miért vártam ennyi ideig ezzel a műfajjal és a műfaj legjelesebb képviselőjével. Nagyon élveztem az olvasást, Agatha Chrisrtie igazán furmányos és csavaros bűntettet eszelt ki az olvasóknak. 

Mint a legtöbb klasszikus esetén, itt is nagyjából mindenki ismeri az alaptörténetet. A világhírű detektív Hercule Poirot véletlenül keveredik az Orient expresszre, egy olyan menetrend szerinti járatra, amin az utasok egy megtorló bűntényt követnek el. Látszólag senkinek semmi köze egymáshoz, hiszen annyira vegyes és sokféle az utazóközösség, azonban Poirot kideríti, hogy minden nyom egy irányba mutat. Kiderül, hogy egy régebbi brutális bűncselekmény elkövetője utazik a vonaton, akit az éjszaka folyamán meggyilkoltak. Itt kezdenek érdekessé válni az események. A járaton utazik a vonat társaság elnöke is, aki kihasználja Poirot jelenlétét és rábírja, hogy vállalja el a nyomozást. Poirot nem is tehetne mást, mivel a vonat a hóviharban vesztegel, a helyi hatóságoknak még várniuk kell a nyomozás átvételével. 

Teljesen lenyűgözött Agatha Christie humora, mélyre ható intelligenciája és modernnek ható írói stílusa. Bár hogyha nem láttam volna az egyik filmes feldolgozást sokkal jobban élveztem volna a regényt, mivel így már ismertem a végkifejletet, pontosan tudtam a bűntény részleteit és a bűnös kilétét. Mindenféleképpen tervezek még olvasni az írónőtől. 

Véleményem: 7,5/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"