Félévzárási pánik tag

Kint tombol a nyár, eltelt az év fele, eljött az ideje egy mini szám vetésnek itt a blogon. Még soha nem töltöttem ki book taget, de előszeretettel kattintok a Youtube-on ilyen típusú videókra, ezért úgy gondoltam megpróbálkozom egy tag kitöltésével. A tag bejegyzések vagy videók azért nagyon érdekesek, mert nem csak egy könyvről van benne szó, hanem lehetőséget ad több regény bírálatára is egy poszton/videón belül. Lehet, hogy picit megkéstem már ennek a tagnek a kitöltésével így augusztus elején, de azért remélem ettől függetlenül tetszeni fog nektek. 

            1. Melyik volt az idei legjobb olvasmányod?

Eddig ez az év nagyon jól alakult, hiszen jobbnál jobb olvasmány élményekben volt részem. Visszatekintve az elmúlt fél évre több könyv között is vacilláltam, hogy melyiket is kéne ehhez a ponthoz választanom, de végül amellett a könyv mellett döntöttem, ami eddig a legnagyobb hatással volt rám. Ez pedig nem más, mint Emily M. Danforthtól a Cameron Post rossz nevelése. Ez egy LMBTQ történet, amelyben Cameronnak egyszerre kell megbirkóznia a szülei elvesztésével és saját másságával. Manapság nagyon népszerű ez a téma, hiszen egyre több olyan ember van, mind a civilek, mind pedig a közéleti személyiségek között, akik egyre nyíltabban és bátrabban vállalják fel másságukat a nagy közönség előtt. Emily M. Danforth stílusa egyszerűen tökéletes. Az általa elmesélt történet tűpontosan adja át a gyász feldolgozásának fázisait és vezet be bennünket egy olyan fiatal világába, aki rájön arra, hogy leszbikus. A történet nagyon kemény, mert Cameron leszbikussága miatt egy keresztény átnevelő táborban köt ki.
A könyvről hamarosan érkezik egy bővebb értékelés is :P

           2. Melyik volt a legjobb folytatás, amit idén olvastál?

Összesen három folytatást olvastam az idén, nagyon ritkán szoktam belevetni magam egy-egy könyv sorozatba, amit magam sem értek, hiszen, amiket mostanában olvasni szoktam az mind nagyszerű. A legfrissebb olvasmányomat választottam ehhez a ponthoz, Jessica Townsensdtől a Csudamíves, Morrigan Crow baljós örökségét. Ez egy előre láthatóan 9 részes ifjúsági sorozat második része, ami még sokkalta jobbra sikerült, mint az első. Sokan a Harry Potterhez hasonlítják, szerintem csak annyiban hasonlít a történet, hogy egyre sötétebb és izgalmasabb lesz ahogy haladunk előre. Nemsokára erről a regényről is felkerül az értékelés :)
           3. Melyik az a friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél?

Veszélyes kérdés, a válasszal Dunát lehetne rekeszteni. Két könyvet mondanék ide, amik nagyon felkeltették az érdeklődésemet. Az egyik Péterfy-Novák Évától az Apád előtt ne vetkőzz, a másik, pedig Sally Rooney-tól a Normális emberek.

           4.Melyik a legjobban várt friss megjelenés az év második felére?

Ide is nagyon sok könyvet tudnék felsorolni :) (Örökös könyvmoly probléma :P) Talán a legjobban várt könyv Christina Dalchertől a VOX, amit sokan Margaret Atwood Szolgálólány meséjének disztópikus világához hasonlítanak. Nem is kell olyan sokat várni erre a könyvre, hiszen augusztus 5-én fog megjelenni.
Persze meg kell említenem Christelle Dabos Tükörjáró sorozatának a harmadik kötetét, Catherine Arden ifjúsági fantasyjának második kötetét, A lány a toronyban-t. Illetve ha már szóba került Margaret Atwood, nem mehetünk el a tény mellett, hogy a kanadai írónő jön a Szolgálólány meséjének folytatásával, a Testamentumokkal. A regény már most hatalmas visszhangot keltett, hiszen még meg sem jelent, de már is felkerült a Man Booker díj idei jelöltjei közé. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy Atwood csillaga 2017 óta hihetetlen emelkedő ágban van.
Valamint az év végén fog meg jelenni a Nápolyi regények lezáró kötete is magyarul.

               5. Melyik volt a legnagyobb csalódásod idén?

Hatalmas nagy csalódásban nem volt részem eddig. Olvastam kevésbé jó könyveket, de azokról sejteni lehetett, hogy olyanok lesznek, amilyenek. Olyat nem olvastam, amiről azt hittem, hogy nagyon jó lesz ennek ellenére nagyon rossz volt.

              6. Mi volt az idei év legnagyobb meglepetése?

Ismét egy friss olvasmányélményt mondanék, Szabó Magdától Az őzt. Nemrégiben olvastam az Abigélt, ami nem volt ugyan rossz, de nem nyűgözött le. Az őz azonban teljesen levett a lábamról. Nem gondoltam volna, hogy ezzel a regénnyel új kedvencet fogok avatni, pedig megtörtént.
             7. Ki a kedvenc új szerződ?

Szabó Magdát mondanám, akivel az idén kezdtem el ismerkedni. Annyira magával ragadott az írónő stílusa, hogy szeretném végig olvasni az egész életművét.

             8. Legújabb könyves szerelem?

Nincsen.

             9. Ki a legújabb kedvenc karaktered?

Encsy Eszter Szabó Magda Őzéből, Cameron Post és Mark Watney A Marsiból holtversenyben.

            10. Melyik könyvön sírtál?

Nagyon ritkán sírok könyvön, idén még nem történt meg, de valószínűleg Rácz-Stefán Tibor Élni akarok című kötetén biztosan el fog törni a mécses.

            11. Melyik az a  könyv, ami boldoggá tett?

Elena Ferrante Nápolyi regényeinek a harmadik kötete, Aki megszökik és aki marad. Egyrészt már nagyon vártam a sorozat folytatását, másrészt a sok recenziós példány között ezt a saját szórakozásomra olvashattam, ami különösen jól esett.

            12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál.

Mentőexcpedíció.
            13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál.

Elkezdtem egy könyajánló sorozatot írni, amiben olyan könyveket ajánlottam, amiket a párommal együtt olvastunk és mind a ketten nagyon szerettük. Imádtam összeszedni ezeket a könyveket és a jövőben tervezem ennek a sorozatnak a folytatását, hiszen a férfiak sok esetben sokkal nehezebben választanak magukhoz illő könyveket.

            14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál vagy kaptál.

A könyv imádó közösség nagy szerencséjére vagy inkább balszerencséjére, a hazai kiadók egyre érdekesebb és szebb könyveket adnak ki hatalmas választékban. Ez sokban a social media pozitív hatásnak tudható be, mert manapság sokkal fontosabb lett egy könyv szép kinézete, hiszen mennyivel jobb érzése egy gyönyörű könyvet olvasni. Imádom az új borítós MaddAdam-trilógiát, Delia Owens könyvét vagy a Szirmokba zárt szavakat.
            15. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Mondhatnám ide az összeset, ami még olvasatlanul áll a polcomon, de az élet úgyis közbe fog szólni.
Mindenféleképpen szeretném elolvasni az összes itthon lévő Margaret Atwood regényt és a befejezni a Harry Potter sorozatot.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"