Az eddigi legizgalmasabb Harry Potter rész ⧫ J.K. Rowling: Harry Potter és a Főnix rendje

Viszonylag későn, 26 évesen kezdek megismerkedni úgy rendesen a Harry Potter könyvekkel és meg kell mondanom teljesen magába szippantott ez a világ. A filmeket természetesen láttam és imádtam is őket, de a könyvsorozat bőven túlszárnyalja az adaptációkat, hiszen a filmekből jó pár jelentet ki kellett hagyniuk az alkotóknak, természetesen a háttér történetet is alaposan meg lehet ismerni a regényeken keresztül. Sokáig halogattam ennek a résznek az olvasását, de csak mert tudtam, hogyha egyszer neki kezdek annyira be fog szippantani a történet, hogy képtelen leszek más könyvet olvasni. Ez pontosan így történt és egy héten keresztül mindenhová vittem magammal ezt a vaskos kötetet. 

Nem gondoltam volna, hogy ennyire fogom szeretni ezt a részt, hiszen a filmek közül a Főnix rendjét utálom a leginkább. És a filmmel kapcsolatos érzéseimre tényleg az utálat a legjobb kifejezés, mert az alkotók egyszerűen annyira jól meg tudták formálni Dolores Umbrige karakterét, hogy a rá irányuló gyűlölet az egész részt áthatja. A történetet szerintem mindenki ismeri. A negyedik rész végén - Harry Potter és a Tűz serlege - az írónő azzal az információval hagyta faképnél az olvasót, hogy a Sötét Nagyúr visszatért. Az ötödik részben minden aköré csoportosul, hogy a Főnix rendje Dumbledore vezetésével mindent megtesz annak érdekében, hogy Harryt megvédje Voldemorttól, hiszen újabb összecsapásuk szinte elkerülhetetlen. 


A Főnix rendje már magában roppant izgalmas része a történetnek, főleg, hogy a renden keresztül rengeteg információt tudunk meg nagy múltú varázsló családokról, a közelmúlt fontosabb eseményeiről. Az egyik kedvenc karakterem, Sirius Black is több szerephez jut, mint az előző kötetekben. A renden kívül az iskolai élet is nagyon felpezsdül, hiszen Harry és barátai igazi vízválasztó ponthoz érkeznek, amikor el kell dönteniük milyen jövőbeli foglalkozást szeretnének majd űzni. Nagyon sajnáltam például, hogy a filmből kimaradt Hermione és Ron prefektussága, hiszen ez roppant izgalmas pont iskolai életükben. Persze nem szabad elfelejtkezni a Harry által tartott Sötét varázslatok kivédése klubról sem, amit teljes titokban kell tartaniuk. 
Egy szó mint száz, ebben a részben jócskán kijut az izgalom szereplőinknek, az olvasó pedig egyre éhesebben várja a közelgő befejezést. Aki esetleg még hozzám hasonlóan nem olvasta volna a Harry Potter sorozatot ne féljen felnőtt fejjel sem belevágni, mert ugyanolyan izgalmas és időt álló a történet, mintha gyerekként olvastam volna. 

Vélemény: 5/5  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"