A könyvklub bemutatása + értékelés az első közös könyvről ⧫ Edith Eva Eger: A döntés

Minden könyvmoly vágyai között felbukkant már legalább egyszer a könyvklub gondolata. Persze egy könyvklubot mégiscsak egyszerűbb kivitelezni, mint mindent elolvasni a soha véget nem érő kívánságlistánkról vagy utolérni magunkat a klasszikusok terén tátongó hiányosságainkban. Az online könyvklubok virágkorukat élik a 21. században, gondoljunk csak az igen népszerű Oprah Winfrey vagy Reese Witherspoon által vezetett klubokra vagy az olyan filmekre, amik köré szerveződnek. 

Felnőtt életem során egyre gyakrabban okoz gondot a tökéletes időpont megtalálása, amikor a baráti társaság mindegyik tagja ráér, de ezek az alkalmak egyre ritkábbak. Őszintén szólva meguntam, hogy fél évente egyszer vagy kétszer találkozunk csak a barátaimmal. Mivel a baráti körömben hozzám hasonlóan sokan rajonganak az irodalomért, adta magát a dolog, hogy könyvklubot szervezzünk, aminek a segítségével nem csak szuper könyveket olvashatunk el, de legalább havonta egyszer találkozhatunk is, mindig más és más helyet fedezve fel a városban. Négy könyvszerető barátnőmmel együtt megalkottuk A könyvklubot, amelynek keretei között elsőként Edith Eva Egertől A döntést olvastuk el. Nézzük meg részletesebben mit tud adni ez a regény az olvasónak. 

Több helyről hallottam már, hogy ez a könyv akkor találta meg olvasóját, amikor tényleg fontos élethelyzetbe került, meg kellett hoznia a döntést vagy csak segített kimozdítani egy nem megfelelő szituációból. Velem is valami hasonló történt, hiszen ez a regény már majdnem két éve várt a polcomon, időről időre rátettem a TBR listámra, de valamiért mégsem olvastam el. Most, hogy a könyvklubnak hála kénytelen voltam elolvastam ezt a könyvet, segített megtalálni a kiutat egy nem túl kedvező helyzetből. De furcsa, hogy nem csak én éreztem a könyvnek ezt a pozitív életigenlő hatását, mert akárkivel beszélgetek a regényről mindenki csodálatosan megnyílik a hatására és komolyan átértékeli az életét. 
A könyvet egy magyar származású, amerikai pszichológus írta, aki nővérével együtt túlélte az auswitzi haláltábort, egy ideig nem beszélt a történtekről, majd a gyógyulási folyamat részeként elkezdett pszichológusként is foglalkozni a témával. Szeretem a holokauszttal foglalkozó könyveket. Tudom, hogy ez egy morbid kifejezés, de így van. Viszont az összes eddigi könyvben, amit a témában olvastam mindig hiány érzetem volt, mert általában addig szokott tartani a történet, hogy az amerikai katonák megérkeztek és felszabadították a tábor lakóit. Arról nem nagyon szoktak írni ezek, mi történt ezután, milyen nehéz utat kellett bejárniuk a túlélőknek, ameddig a gyógyulás útjára tudtak lépni, ha egyáltalán sikerült nekik. Hiszen az életük minden területén elkísérik őket a túlélők bűntudata, amiért ők megmenekültek, a szeretteik, pedig nem. Edith remekül bemutatta, hogy az utána lévő út sokkal nehezebb és göröngyösebb volt, mint a táborban eltöltött időszak, illetve nagyon egyszerűen és világosan megmagyarázta az ilyenkor rájuk törő pánikrohamok eredetét vagy az emlékbetörtések ijesztő valóságát. 
Edith Eva Egerben példaértékűen hatalmas erő lakozik, aki sokak életét tette jobbá pszichológusként végzett munkája során. Lenyűgöző eseteket osztott meg könyvében, melyek egyikében másikéban magára tud találni az ember. Számomra különösen inspiráló volt, ahogyan a tanulmányait kezelte és amint megtalálta a saját útját, amin előre akart menni, semmi sem téríthette le róla. A férjével való kapcsolata is nagyon inspiráló volt, ahogyan a problémáikat kezelték. Igazán csodálatra méltó. A regényben nagyon sok szó esik a családi traumákról, a hozott viselkedés formákról, a beskatulyázás káros hatásairól. 

Nem is szeretnék több szót ejteni a könyvről, mert a benne foglaltakat mindekinek magának kell felfedeznie. Tényleg egy csodálatos könyv a választásaink erejéről, hogy ne legyünk restek tanulni és képezni magunkat, a kedvesség és a megbocsátás erejéről. Olvassa el mindenki, mert a megfelelő időben csodákat tehet az ember életével. A legjobb regény, amit a témában olvastam. 

Vélemény: 5/5

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"