Ilyen volt 2019 ⧫ Ezt várom 2020-ra

Hihetetlenül gyorsan elszállt ez az év is. Sok változás történt az életemben, jók is rosszak is, de főleg örömteli események, amikért igazán hálás vagyok. 

Olvasási szempontból az egyik legörömteljesebb dolog, hogy a barátnőimmel létrehoztuk a saját könyvklubunkat, aminek a keretein belül jelenleg már az ötödik könyvet olvassuk közösen. A könyvklubot mindenkinek csak ajánlani tudom, mert a közös olvasás és azok megbeszélése igazán közösség építő hatású, illetve sokkal nagyobb nyomot tud hagyni bennünk egy-egy könyv.

Idén sikerült a saját olvasási rekordomat is megdönteni a 68 befejezett könyvvel. Sajnos az oly nagyon áhított 70-es szám nem lett meg, de így is ez a legtermékenyebb évem (idáig). De most nézzünk néhány szám adatot: 


Elolvasott könyvek száma: 68
Ebből recenziós példány: 38
Félbehagyott: 1
Angolul olvasott könyv: 1
Női szerző: 45
Férfi szerző: 23 
Magyar szerző: 15

A tavalyi évhez képest sokkal több könyvet olvastam magyar szerzőtől, aminek nagyon örülök. És mint láthatjátok több magyar szerzős könyv be is került a kedvenceim közé ;)

2020-ra nem szeretnék semmilyen fogadalmat tenni olvasási szempontból, mert a tavaly semmit sem sikerült megvalósítanom abból, amit szerettem volna.


  1.  El akartam olvasni a Harry Potter sorozat ⇒ az utolsó két rész még várat magára
  2.  A nagyregényes kihívás volt az egyik legfontosabb, ami szerint minden hónapban el kellett olvasnom egy nagyregényt, ami 600 oldal felettire definiáltam. Ez sajnos már az elején, szinte az első hónapban el kezdett frusztrálni, ezért hamar el is engedtem a dolgot, de ennek ellenére sikerült 9 vaskosabb könyvet is elolvasnom, bár inkább 500 oldal felettiek, mint 600.
  3.  Kiválasztottam 5 regényt, amiket feltétlenül el akartam olvasni 2019-ben ⇒ ezekből egy sikerült. Az öt regény a következő:


  • Colson Whitehead: The underground railroad
  • Margaret Atwood: Alias Grace
  • Colm Tóibín: Brooklyn
  • Yaa Gyasi: Hazatérés
  • Rena Olsen: Egy szót se szólj!
És akkor nézzük a 10 kedvenc olvasmányomat 2019-ből:

10-11., Katherine Arden: A medve és a csalogányA lány a toronyban




9. Georgai Hunter: A szabadság illata



8. Earnest Cline: Ready Player One



7. Celeste Ng: Kis tüzek mindenütt



6. Finy Petra: Marlenka


5. Emily M. Danforth: Cameron Post rossz nevelése


4. Szabó Magda: Az őz


3.Edith Eva Eger: A döntés


2. Michelle Obama: Így lettem


1. Krusovszky Dénes: Akik nem leszünk sosem


Iszonyatosan nehéz volt csak 10 (kis csalással 11 könyvet) kiválasztani. Lássuk azokat, amiket szintén nagyon szerettem:










Persze volt néhány csalódás is:




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"