Őszintén a járványhelyzetről [1.rész] ⧫ Otthoni programajánló

Éppen Margaret Atwood Maddaddam-trilógiájának második részét olvastam, amikor egyik pillanatról a másikra az az érzés fogott el, hogy valahogy bekerültem az írónő fejébe. Normál esetben, "béke időben" szeretek Atwood sötét és nyomasztó gondolatai között téblábolni, de amikor hirtelenjében a saját életem lett olyan, mint az ő egyik disztópiája az már sok volt a számomra. Nem is gondolná az ember, hogy egyik napról a másikra mennyi minden és milyen radikálisan megváltozhat az életben. Valahogy mindig szolid távolságtartással tekintünk az életünkre és mindig azt gondljuk, hogy ez velünk nem történhet meg. Aztán mégis megtörténik az elépzelhetetlen. Március elején megérkezett hazánkba is a COVID-19, ami felülírt mindig eddig ismert szabályt. A vírus már decemberben felütötte a fejét Kínában, de akkor teljesen jogosan gondolhatta az európai ember, hogy hol vagyok én Kínától? úgyis vége lesz az egésznek, mire eljut hozzánk! Nem így lett! 


Szépen lassan kiürült a naptáram. Először a számomra oly fontos edzést kellett feladnom, majd lemondásra került a körmös és a fogorvosi időpontom is. Elkezdtem autóval járni munkába, hogy minél jobban le tudjam csökkenteni az emberekkel való érintkezést, emiatt persze nem volt meg a szokásos napi 2 óra olvasó időm. A napi rutin felborulása és újratervezése olyannyira megviselt, hogy elkaptam egy durva idegi alapú gyulladást. Úgy éreztem magam, mint nagyanyáink a '40-es években, amikor a háborús híreket hallgatták a rádión, csak mi Facebookon vártuk a kormány élő adásait. 

Nem tudtam olvasni, össze-vissza belekezdtem a könyvekbe, de egyik sem tetszett igazán, az első kicsit is nyomasztó rész után letettem őket. Frusztrált, hogy elveszett az olvasóidőm, hogy nem tudok elmenni edzeni, hogy nem látom a barátaimat. Ráadásul most egy lakásvásárlási mizéria közepén vagyunk, ami a vírushelyzet nélkül is nehéz. Egy szó mint száz, az elején borzlamasnak tűnt a helyzet, a problémák hegy méretűre dagadtak a szememben, én pedig túl kicsi voltam a megoldásukhoz vagy akár a kezelésükhöz. A helyzet egyre rosszabbnak látszott, de nem is magától a vírustól féltem, hanem annak gazdasági követekezményeitől. 

Aztán az idegi alapon kijött gyulladásos betegségem miatt muszáj volt egy kicsit leállítanom az agyamat és nem gondolni a helyzet negatív oldalára, hanem szemmel tartai a pozitív hatásokat és kihozni az adott helyzetből a legtöbbet. Nem hallgattam meg a híreket minden órában, maximum csak naponta kétszer és ez hihetetlenül pozitívan hataott a közérzetemre. Szükségem volt egy-két napra, amikor nem csináltam semmit, csak olvastam, sorozatot néztem és főztem, csupa olyan dolgot, ami ellazít és boldoggá tesz. Egy idő után, pedig azt vettem észre, hogy elkezdtem alkalmazkodni a helyzethez - online intézem a bevásárlást, kocsival járok dolgozni, vezetés közben hangoskönyvet hallgatok, esténként kimegyek a teraszra és a többi lakóval együtt megtapsoljuk az egészségügyi dolgozókat. 

Tudom, hogy mindenkinek a fülén jön ki a koronavírus és az a nemzetközi helyezt, amit magával sodort, de úgy gondolom, hogy erről beszélnünk kell. Meg kell osztanunk egymással a tapasztalatokat, ötletet kell adnunk egymásnak arra vonatkozóan, hogyan tudjuk átvészelni ezt az időszakot és a végén erősebben felállni, mint valaha. Két részre szedtem ezt a bejegyzést, mert így sokkal áttekinthetőbb. Ebben az első részben azokat az online tartalmakat és új lehetőségeket szeretném megosztani veletek, amiket ki tudtok használni ebben a helyzetben. A második részben, pedig érkezik majd egy vaskos könyvajánló :)
  1.  Beszéljünk a Podcastekről!
Ez egy olyan téma, amiről már régóta terveztem bejegyzést, hiszen a Podcastek már egy ideje lázban tartják a világot és szerencsére hazáznkban is egyre népszerűbb ez a műfaj. A beszélgetős rádióműsorok kezdenek kimenni a divatból, nem mindig a minket érdeklő témáról van szó, az idegesítő reklámokról nem is beszélve. Azonban Podcastokból olyat hallgathatunk, amilyet csak szeretnénk, szinte bármelyik témában találhatunk műsort, megszakítások és reklámok nélkül akár több órás beszélgetéseket is végig hallgathatunk. Íme a kedvenc könyves Podcastjeim: 
  • Lapozz a 99-re!
  • Libramore
  • Popkult, csajok
  • Könyves Magazin
  • Margofeszt
  • Könyvben utazom Oláh Andreával
  • Kultrahang 
     2. Élő bejelentkezések!

Óriási segítséget jelent ezekben a nehéz napokban azoknak az embereknek az élő bejelentkezése Facebookon vagy Instagramon, akiket amúgy is követünk, figyelemmel kísérjük a munkásságát. Akiknek az élőjét figyelni szoktam: 
  • Ott Anna - Irodalomszervező és Kulturális manager (Hadik, Societé, Margó stb...) 
  • NIOK csoport 
  • Könyvesblog - Összekötve sorozata
  • Orvos-Tóth Noémi minden este bejelentkezik
  • WMN
  • Nem utolsó sorban, pedig több író és színész döntött úgy, hogy felolvasnak regényeket novellákat (Pl.: Ember Márk felolvassa Darren Shan: Rémségek cirkuszát; Borbély Alexandra felolvas Szentesi Éva könyvéből, Péterfy Gergely is tart felolvasásokat)
Ezek azok a műsorok, amiket én hallgatni szoktam, amik segítenek átvészelni a mindennapokat. Kérlek, írjátok meg kommentben ti milyen műsorokat és online tartalmakat hallgattok. 

Vigyázzatok magatokra! Vigyázzunk egymásra! Együtt erősek vagyunk!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"