Nagy regényes kihívás 2. rész ⧫ J.K. Rowling: Harry Potter és a Tűz serlege

Végre megérkezett a nagy regényes kihívás második állomása, habár kicsit megkésve, de itt van :)
Mint már említettem korábbi posztokban, az idei évem egyik nagy fogadalma, hogy végig olvasom a Harry Potter sorozatot. Fogadalmam kizárólag a hét alap kötetre vonatkozik, a ki tudja mennyi kiegészítő könyvre nem. Szerintem jól haladok, mivel március közepe van és a negyedik részt már több, mint egy hete befejeztem.

Nah de nézzük meg, hogy mi adott ez a rész nekem.

A Tűz serlege nem a kedvencem, mivel a próbák nagyon sötétek és veszélyesek. Ebben a részben főszereplőink 14 évesek, elég erősen benne vannak az undok kamasz korban. Ez főleg Ronon látszik, akinek Harry iránti féltékenysége és irigysége talán ebben a részben hág a tetőfokára. Ronban mindig is jelen volt egyfajta kisebbségi komplexus, ami nem is csoda, hiszen a sok testvére között szinte elveszett, egész életében meg kellett küzdenie a figyelemért és az elismerésért. Ezzel szemben Harrynek akaratán kívül jut nagy figyelem, már a születésétől kezdve. Ronnak hirtelen túl sok lesz, amikor barátját a Tűz serlege a Roxfort bajnokának választja.

Ebben a részben zajlik le a Kvidics Világbajnokság és a Trimágus tusa is. Szóval ez egy igazán eseménydús része a sorozatnak, mégis valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag üresnek is éreztem ezt a részt. Csak sodródtunk az eseményekkel, kevés a történet mesélés és a múlt részleteinek feltárása. Ekkor már elkezdődik kirajzolódni előttünk a sötét nagyúr múltja, de elég hányaveti módon. Sokkal több részletre és magyarázatra vártam volna, mint amit kaptam.
Nagyon tetszett a különböző varázsló események leírása, mik voltak az előkészületek, milyen óvintézkedéseket tettek annak érdekében, hogy rejtve maradjanak a muglik elől. Sokkal részletesebb volt és többet foglalkozott vele az írónő, mint amekkora hangsúlyt kapott a filmben. Nagyon izgalmas volt, mintha én magam is a lelátón ültem volna a Weasly családdal, az íreknek drukkolva.

Érdekes volt végigkövetni a próbák megfejtésének a menetét, mivel nagyon sok esetben teljesen máshogy tálalták meg a megoldásokat, mint a filmben. Olvasva kevésbé voltak ijesztőek, de nem habkönnyű részei voltak a könyvnek.

Összehasonlításképpen megnéztem a filmet is, de a könyv messzemenően jobb volt, sokkal összetettebb és informatívabb. Alig várom, hogy folytassam a történetet, mert egyre nagyobbak a szereplők, annál közelebb érzem magamat hozzájuk.

Véleményem: 8/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"