Elena Favilli & Francesca Cavallo: Esti mese lázadó lányoknak [Good Night Stories for Rebel Girls]

Jelenleg egy olyan nőügyi, nőjogi forradalom kezd kibontakozni, amilyenre még nem volt példa a történelem során. Illetve pár éve elindultak hódító útjukra a tényirodalmi művek.

A nők kiemelkedő szerepét a történelemben talán a szerzőpáros foglalta össze először. Olvastam már a könyv kiadásának körülményeiről. Favilli és Cavallo rengeteg kiadónál kilincselt az ötletükkel, de senki nem hitt benne, hogy a történetekkel sikert aratnának, ezért először magán kiadásban jelentették meg művüket, ami hatalmas sikert aratott. Nekik is helyett kellett volna kapniuk ezek között a fantasztikus asszonyok között.

Én angol nyelvű kiadásban olvastam, aminek nagyon örülök, de a Kolibri Kiadó gondozásában elérhető magyar nyelven is, sőt már a második részét is lefordították.


A könyvet eredetileg a fiatalabb generáció számára állították össze szerzőink. Olyan kivételesen tehetséges vagy bátor asszonyokat gyűjtöttek össze, akik ténykedésükkel megváltoztatták a történelmet, mégis sokukról még csak nem is hallottunk. Összesen 100 nőről olvashattunk és megmondom őszintén elég sok olyan hölgy volt, akikről én is most hallottam először. Voltak itt tudósok, művészek, politikusok, emberjogi aktivisták. Persze az én kedvenceim a könyvben felsorolt írónők voltak: Jane Austen, a Brontë nővérek, Virginia Woolf.

Olvassátok el ti is ezt a gyönyörű kivitelezésű könyvet, mert ezeknek a nőknek a munkásságáról muszáj megemlékeznünk.

Véleményem: 10/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"