Új könyves kihívás 2019-re

Biztos ti is minden év január elsején különböző listákat írtok és fogadalmakat tesztek, hogy mit hogyan fogtok csinálni innentől kezdve. Legyen az akár életmódváltás, nagyobb szociális élet vagy akár egy új nyelv elsajátítása. Miért ne tehetnénk fogadalmat könyves téren is?

Új év, új könyves kihívásért kiállt. Csakúgy mint az újévi fogadalmak terén, az olvasási kihívások elkezdésére is a január a tökéletes időszak.

A tavalyi év során egy egyszerűbbnek mondható mennyiségi kihívást állítottam magam elé. Egy év alatt 52 könyvet akartam elolvasni, azaz minden héten egy könyv. Ez olyan szinten volt egyszerűbbnek mondható, hogy bármilyen vékonyka könyv is egy újabb számnak számított az elolvasandó könyveim listáján. A 2018-as évben többször is előfordult, hogy vékonyka, 1-2 nap alatt elolvasható könyveket vettem a kezembe, így szerencsésen túl is teljesítettem az előírt 52 könyvet.
Mivel tavaly sikeresen legyőztem a mennyiségre vonatkozó kritériumokat, idén arra gondoltam, hogy sokkal inkább minőséget szeretném szem előtt tartani. Tehát a 2019-es év könyves kihívása nyomán
minden hónapban szeretnék elolvasni egy nagyregényt.  De először nézzük csak meg, hogy mi számít nagyregénynek az én olvasatomban.

Nagyregény: Minden olyan könyv, amely terjedelmében eléri, akár túl is haladja a 600 oldalt. 
Ahogyan visszanéztem az olvasmányaimat, feltűnt az az apadó tendencia, hogy egyre kevesebb vaskosabb regényt veszek a kezembe. Míg a 2017-es évben 6 olyan könyvet is olvastam, amely meghaladta a 600 oldalt, addig a tavalyi évben ez a szám megfeleződött. Ezért idén ezen változtatva 12 nagyregényt fogok ( jó esetben) elolvasni. A terjedelmi és mennyiségi kritériumon kívül semmilyen tematikája nem lesz a kiválasztott könyveknek. Mindig azt fogom olvasni, ami éppen jól esik. És végre előnyben tudnak részesülni azok a könyvek, amik már régóta várakoznak a polcomon.

Aki szeretne csatlakozni az #egynagyregénymindenhónapra kihívásra, az használja bátran a hashtaget.

Hamarosan érkezik a januárra kiválasztott olvasmány is ;)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"