2022 te csodás, avagy év végi visszatekintés

Hosszú és tartalmas év volt. Olyan, mintha egy örökkévalóságig tartott volna, mégis egy pillanat alatt elröppent. Amikor nekivágtam ennek az évnek hét hónapos terhes voltam, a lakás felújítás alatt állt, a munkahelyemen még az utolsó napomon is tárgyaltam. Nem is beszélve arról, hogy januárban még el sem tudtam képzelni milyenek lesznek a nappalok és az éjszakák egy kisbabával, mennyire fog megviselni a szülés és hasonló nyalánkságok. Egy szóval koránt sem voltak adottak a körülmények ahhoz, hogy olvasmányokban gazdag évet zárhassak. Nem azt mondom, hogy a legjobb évemet zártam, mert korántsem, de messze jobbra sikerült, mint a 2021-es. Először nézzünk egy gyors statisztikát. 
  • 2022-ben 65 könyvet sikerült befejeznem, ami a moly.hu szerint 20 492 oldal. 
  • Ezek közül 10 db volt hangoskönyv, 6 db e-könyv és 10 db könyvtári könyv. 
Sajnos a hangoskönyvek egy időre kiszorulnak a mindennapjaimból, mert mióta a kisfiam elkezdte próbálgatni a hangját egyszerűen nem lehet semmit sem érteni mellette :P Viszont teret kaptak az e-könyvek. Sokáig elleneztem az e-könyvet, de be kell valljam, hogy nagyon megszerettem őket. Ez persze az élethelyzetemből is adódik, hiszen szoptatás közben a legegyszerűbb ezt olvasni és a belső fényerőnek köszönhetően nyugodtan olvashatok az esti altatás közben, sötétedés után a kocsiban (persze olyankor nem én vezetek) vagy késő estig az ágyban. Úgyhogy nagy Kindle fan lettem ebben az évben. 

Újra elkezdtem felfedezni a könyvtárat, ahonnan különösen sok felnőtt képregényt és gyerekneveléssel foglalkozó könyvet olvastam. Emiatt sajnos akaratlanul is háttérbe szorultak a saját könyveim, mert ugye a könyvtári példányokat vissza kell vinni. Nagyon elégedett vagyok a Lőrinci Nagykönyvtárral, mert hihetetlen mértékben nő a könyvtári állomány, a kínálatban mindig tele van friss megjelenésekkel. 

Azt hiszem az új könyveim számát nem szeretném hangosan kimondani, mert még elszégyellném magam, de az minden bizonnyal beszédes, hogy két új könyvespolccal bővült a könyvtáram az év elején. Sajnos 2022-ben a drágulás a könyvpiacot is utolérte, így sokkal jobban vadásztam az akciókra,  tízszer átgondoltam minden egyes vásárlásomat és egyre többször vettem használtan könyvet. 

Szeretném megemlíteni, hogy elindítottam egy offline könyvklubbot, aminek nagyon örülök, hogy összejött, de ugyanakkor kicsit csalódott is vagyok, hogy nem sikerült annyi embert megmozgatni, mint szerettem volna, így jelenleg egy elég picike könyvklub működik. Hogyha valaki szeretne még csatlakozni akkor keressen meg bátran. Eddig olyan szuper könyveket olvastunk el együtt, mint Az ember, akit Ovénak hívnak; a Ne bántsátok a feketerigót! vagy a Kirké. 

Alapvetően nagyon elégedett vagyok a 2022-es év olvasmányaival. Különösen büszke vagyok, amiért vaskosabb köteteket is be mertem vállalni. Ilyen volt például a Keresztutak vagy A nyolcadik élet. Nagyon sok jó könyvet olvastam, kedvenc szerzőket is avattam, sok jó olvasmányélménnyel gazdagodtam. A 2023-as évben az elsődleges cél az lesz, hogy ne vegyek annyi új könyvet, hanem a meglévőket olvassam. Ennek érdekében ismét megpróbálkozom a várólista csökkentő kihívással. Tavaly sajnos csak öt könyvvel sikerült csökkenteni a várólistámat, ezért idén megpróbáltam tényleg úgy összeválogatni a könyveket, hogy esélyem is legyen elolvasni őket. Viszont sikerült 22 különböző nemzetiségtől olvasnom, aminek nagyon örültem. 

2023-ra nem szeretnék sok dolgot megfogadni, inkább csak egy kicsit szabadabban olvasni. (Persze akkor nem kéne magam annyira bekorlátozni a recenziókkal és a sok könyvtári könyvvel :P ) Nyilván vannak olyan könyvek, amiket szeretnék elolvasni, sorozatok, amiket végre szeretnék befejezni, tervezek újraolvasásokat is. De inkább szeretném azt olvasni, amihez éppen kedvem van, mint sarkosan követni az olvasási terveimet. Őszintén nem tudom, hogy mit kezdjek a bloggal sem, mert már korántsem élvezem annyira a bejegyzések elkészítését, mint régen. Inkább lett ez egy kötelező jellegű dolog, amire nehéz időt szakítanom és sokszor nincs is kedvem az egészhez. Valamint úgy látom, hogy már titeket sem érdekel annyira. Az Instagram oldal mindenképpen fog működni a továbbiakban is, hiszen azt nagyon élvezem és ott a visszajelzések mennyisége is kielégítő. Nem úgy, mint a blog esetében, ahol azt érzem szinte, hogy senkinek írogatom itt az ajánlókat. Gondolkodom, hogy milyen platformra vihetném át a dolgot, de ez még bőven a jövő zenéje. Molyon is szeretnék aktívabb lenni. Azonban ez az év főleg a kisfiamról és a vele töltött minél több és tartalmasabb időről fog szólni. Ezért előre elnézést kérek, de valószínűleg ritkábbak lesznek a posztok, de azért igyekezni fogok. 

Remélem nektek is legalább ilyen jó olvasós évetek volt, mint nekem. Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek és hamarosan hozom a posztot az év kedvenc könyveiről is! 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"