A mesés kelet titokzatos világa ⧫ Alessandro Baricco: Selyem

Baricco Selymével először film formátumban találkoztam. A 2007-es film főszerepét Keira Knightley játszotta és nem nyerte el a tetszésemet, emiatt sokáig nem vettem kezembe a könyvet. Igazából a könyvecske rövidsége miatt billent át végül a mérleg nyelve, alig két óra alatt sikerült a végére érnem és meg kell mondanom sokkal jobb, mint arra a film alapján számítottam.

A történet az 1800-as években játszódik, abban a korban, amikor a selyem az egyik legjobb befektetés Franciaországban. Főszereplőnk Hervé, katonából lett selyemhernyó kereskedő, ami megteremtette neki és felségének, Helenenek a jólétet és gazdagságot. Történetünk idejében a selyemhernyókat megtámadja egy fertőzés, ami miatt sorban pusztulnak el, ezzel veszélybe sodródik az ország selyemkészítése. Hervé az addig felfedezetlen Japánba merészkedik, hogy friss, fertőzetlen hernyókat hozzon haza. Abban az időben Japán szigorúan őrzött volt, senki idegen nem hatolhatott be az ország területére, ezért a hernyók sem fertőződhettek meg. Hervé fokozatosan ismerkedik meg Japán csodálatos kultúrájával és lesz rabja mind az országnak, mind pedig egy titokzatos nőnek.  

A Selyem nem csak a kelet és a nyugat találkozásáról szól, egy furcsán elszigetelt történelmi korban. Sokat mesél a házasságról is, Helene odaadásáról és az Hervében fellobbanó olthatatlan vágyról. Egészen megkedveltem Bariccot ezalatt a rövidke történet alatt. Nagyon tetszett az elmesélés mód, a finoman szőtt történet, bár voltak olyan részek, amiktől a lélegzetem is elállt. Pont itt volt az ideje megismerkednem a szerzővel.

Véleményem: 8/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"