Képregény? ⧫ Peter David & Colleen Doran: Stan Lee - Csodálatos életem

Eljött ez az idő is, hogy képregényt olvassak. Kisebb koromban a képregény teljesen kimaradt az életemből, ami azért is furcsa, mert a húgom hatalmas Garfield rajongó volt. Mivel eddig nem nagyon olvastam képregényt ezzel a könyvvel jócskán kiléptem a komfort zónámból. De Stan Lee munkássága és az egész Marvel univerzuma annyira közel áll a szívemhez, hogy nagyon vártam már ezt a könyvet. Képregényről lévén szó nagyon gyorsan ment az olvasás - egy este volt az egész -, konkrétan nem bírtam letenni. Ez egy gyönyörűen kidolgozott könyv, ami csak küllemében hasonlít egy képregényre. Vékony, de nehéz darabról van szó, ezért csak otthoni olvasásra ajánlom. 


Stan Lee egy olyan meghatározó figura az életemben, mint Hitchkock. Talán azért is vonok fejben párhuzamot közöttük, mert mind a ketten nagy cameo sztárok voltak. Egyszerűen imádom a Marvel hősöket, de persze nem képregény formában, hanem a belőlük készült mozi filmeket. Ezzel a fantasztikus életrajzi könyvvel itt a lehetőség, hogy megismerjük a képregények és a csodalények mögött húzódó alkotó elmét is. 

Stan Lee élete maga a beteljesült amerikai álom. Szegény betelepülők gyermekeként nőtt fel, hamar rátalált az írás útjáról és onnantól kezdve azt csinálhatta, amit tényleg szeret. Persze nem csak ennyiből állt a kép, hiszen rengeteg adag szerencsére volt szüksége. El kell ismerni, hogy Stan egész életében jókor volt jó helyen, hiszen egy olyan időszakban kezdett el a képregényekkel és a szuperhősökkel foglalkozni, amikor ez a piac virágzott. Persze manapság is nagy piaca van világszerte, de korántsem akkora, mint a 20. század Amerikájában. Megmondom őszintén engem meglepetésként ért, hogy nem Stan volt az, aki a szuperhősök külsejét megalkotta, ő mindössze a szövegbuborékba kerülő történet szálait szövögette, az összes kreatív feladat elvégzéslével egyetemben. 

Ez tényleg egy fantasztikus élet volt, sok örömmel és elismeréssel. Olvassátok ezt a könyvet, én egyszerűen imádtam. 

Véleményem: 5/5

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"