Tavaszi szerzemények egy posztban


Itt a nyár, a perzselően forró nyár, amikor minden könyvmoly ara vágyik, hogy kényelmesen olvashasson egy nyugágyban a medence partján. Nah de mielőtt átadnánk magunkat a nyári olvasmányoknak szeretném lezárni a tavaszt egy nagy összegző posztban, amelyben beszámolok róla, hogy elmúlt 3 hónapban milyen könyveket szereztem be vagy kaptam. Könyves beszerzések terén igen szuper hónapokat zárhattam, hiszen 25 könyvvel lettem gazdagabb, melyek közül mind összesen egyet vásároltam, a nagyja recenziós példány, de akadnak ajándékba kapott kötetek is, hiszen ebben az időszakban volt a szülinapom és a névnapom is. De kezdjük is:)

A születésnapomra kaptam a páromtól a Cameron Post rossz nevelését, Emily M.Danforthtól. Ez a nem mindennapi regény azonnal felkeltette az érdeklődésemet, hiszen témáját tekintve nem gyenge. A történet Cameronról szól, akinek egyszerre kell megküzdenie a szülei elvesztése felett érzett gyászával és azzal a megmásítatlan ténnyel, hogy saját neméhez vonzódik. Ezzel a könyvvel nagyjából együtt érkezett A nagy sérelmeink kis könyve, ami olyan felépítésű, mint a néhány éve berobbanó Nyírd ki ezt a naplót! Őszintén megmondom, hogy még nem vettem a kezembe, mivel mostanában annyi jó dolog történt az életemben, hogy nem érzem azt, hogy most lenne itt az ideje a panaszkodásnak :) A Csillagközi kérdezz-felelek, Tim Peaketől, amit egyenesen imádtam,bővebben is olvashattatok már róla a blogon.

Az április igencsak termékenynek bizonyult, hiszen szám szerint 9 könyv érkezett hozzám. Lássuk őket (nagyjából) kronológia sorrendben :) Richard Fordtól a  Vadon főleg amiatt keltette fel az érdeklődésemet, amikor megtudtam, hogy 2017-ben Jake Gyllenhaal főszereplésével film is készült a regényből, aminek a megnézését természetesen a könyv elolvasása utánra tartogatom :) A következő kettő kisebb regényt már el is olvastam és mind kettőről olvashattatok már a blogon. Han Kangtól a Nemes teremtmények  egy véres Dél-Korei lázadás leverését mutatja be nagyon brutálisan, váltott szemszögből. Elena Ferrante újonnan kiadott könyve a Tékozló szeretet, amely a rejtélyektől övezett író(nő) első regénye, igazán letaglózott a maga nyers és csupasz igazságával.
A következő könyveket sajnos még nem tudtam sorra keríteni, de ami késik nem múlik :) Végre megérkezett a magyar olvasókhoz is Jessica Townsend Nevermoorjának folytatása, a Csudamíves. A rajongók nagy örömére ősszel a harmadik rész is megérkezik. Paulette Jiles könyve, a Kapitány küldetése egy nagyon érdekes történelmi regénynek ígérkezik, ami az 1870-es évek Texasába kalauzolja el az olvasókat. Szintén történelmi regény Amy Bloomtől a Közös titkaink, ami Amerika egyik leghíresebb First Lady-jének, Eleanor Roosevelt magánéletébe és titkaiba enged betekintést. Persze nem feledkezhetünk meg a magyar kortás ítóinkról, már régóta szemeztem Kepes András Istenek és emberek, valamint Kondor Vilmos Budapest Noirjával.

Április végén zajlott a Könyvfesztivál a Millenárison, ami egyszerre álom és rémálom minden könyvmoly számára, hiszen rengeteg újdonság közül tudunk választani, azonban a pénztárcánk ennek nem mindig örül. Tommy Orange Sehonnai című kötetével lettem gazdagabb, mely az izgalmas indiánkúltura végnapjaiba repít vissza minket. A Jelenkor Kiadó a Fesztiválra készült el Margaret Atwood Madd-Addam trilógiájának új kiadásával, illetve az eddig magyarul még nem olvasható befejező kötettel. Csodálatos borító, amely méltón tükrözi a zseniális beltartalmat. Az áprilist So Tong Rizs című kötete zárta, ami roppant érdekes szemszögből mutatja be Kína történelmét.
A május is hasonlóan izgalmas újdonságok közepette telt el. Az egyik legjobban várt kötet Jodi Picoult frissen kiadott Szívverése volt. Picoult az egyik kedvenc íróm, ezért mindig izgatottan várom a friss megjelenéseket legyen az egy korábbi munkája vagy éppen a legfrissebb könyve. Christine Leunens Cellába zárva című regénye egy holokauszt történet, amiket egyszerűen imádok. Kíváncsi vagyok ez a kötet milyen lesz, főleg, hogy nemsokára érkezik a regény alapján készített film is.

Colm Tóibín neve nem ismeretlen az olvasók számára, hiszen a Brooklyn meghozta az író számára a világsikert. Szépen lassan ismerkedem az író munkásságával, a Mária testamentumát már el is olvastam, de a Blackwateri világítóhajó, amiért Man Booker díjra jelölték még a polcomon várakozik. A következő 3 regény közül kettőt már el is olvastam :) Jillian Medoff Ez fájno fog! című könvye az utóbbi idők egyik legjobb olvasása volt. A regény tényszerűen, mégis belsőséges hangnemben mutatja be egy nagyvállalat életét a 2008-as gazdasági válásg idején. Joy Jorda-Lake Kínző könyörület című regényét a héten fejeztem be, nemsokára bővebb értékelést is olvashattok róla. Az utolsó regény, pedig az Amikor rád találtam Catherine Ryan Hyde tollából. A történet egy olyan nem mindennapi kötelékről szól, ami akkor alakult ki, amikor főszereplőnk talál egy csecsemőt az erdőben. Ez az esemény, pedig örökre összeköti a két ember sorsát. Tavasszal már csak egy könyv érkezett, ez pedig nem más, mint Bíró Szabolcs Anjou sorozatának első kötete. Már rengeteg jót hallotta erről a sorozatról,remélem sikerül majd megszerettetni velem ezt a történelmi korszakot is.
Azt hiszem nyugodtan kijelenthetem, hogy remek olvasmányokra tettem szert a tavaszi időszak során is. Biztos vagyok benne, hogy mások is rengeteg könyvet szereztek be, hiszen nehéz erősnek maradni a Könyvfesztivál idején. Kíváncsi vagyok ki mikre tett szert ebben az időszakban. Ha van kedvetek nyugodtan írjátok meg nekem kommentben :) 
!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"