Könyvajánló neki és neked, avagy mit olvassunk a párunkkal?

Az olvasás magányos tevékenység, azonban jó megosztani. Már önmagában az is jó érzés, amikor egy hosszú nap után együtt ülünk a párunkkal a kanapén vagy a jó időre való tekintettel kint a teraszon egy pohár jeges üdítővel és egy jó könyvvel. Hihetetlen jó érzés, amikor az olvasás iránti szenvedélyünk megoszlik és egymásnak ajánlunk könyveket, ki tudjuk beszélni a könyv eseményeit elolvasás után.

Mióta együtt vagyunk a párommal ő is sokkal többet olvas és az ajánlásaimnak hála több olyan könyv is megfordult már nála, ami kedvencévé vált. Már régóta gondolkoztam egy ilyen posztnak a megírásán, hiszen biztos van még jó pár hölgy, aki szeretné rávezetni a párját az olvasásra csak nem tudja, milyen könyveket is kellene ajánlania. Ebben a posztban olyan könyveket gyűjtöttem össze, ami mind a kettőnknek nagyon tetszett.




Könyvek, amiket együtt olvastunk: 

1. George Orwell: 1984

Az első közös könyv, amit ajánlanék az rögtön egy klasszikus disztópia. Orwell egy zseniális író, aki jóval megelőzte korát, hiszen az 1984-et 1949-ben írta, provokatív mégis roppant intelligens hangnemben tartva görbe tükröt a kommunista érának. Ebben a regényben az a jó, hogy se nem kifejezetten nőies, se nem kifejezetten férfias, éppen ezért mind a két nem képviselői találhatnak benne valamit, ami miatt tetszik nekik a mű. Választásunknál azt is szem előtt kell tartanunk, hogy mi magunk illetve a párunk szereti-e a politikától átfűtött realisztikus disztópiákat, mert ebben az esetben teli találat lesz ez a könyv. Megmondom őszintén a párom inkább jár az élen a regénnyel kapcsolatban, mert míg én a gimiben olvastam, ő mindössze 2-3 éve.

2. Takami Kósun: Battle Royale

Ezt a könyvet úgyszintén a gimiben olvastam, a páromnak a közelmúltban adtam a kezébe. Egy percig sem kételkedtem benne, hogy imádni fogja. Nagyjából mindenki ismeri ezt a történetet. Egy disztópikus világban a kínai kormány véletlen szerűen kiválaszt egy osztályt, akiket egy ismeretlen helyen lévő szigetre visznek. A szigeten mindenki véletlen szerűen kap valamilyen fegyvert. Az egyetlen szabály, hogy a végére csak egy diák maradhat életben.

A történet alapján nem mondanám kifejezetten csajos olvasmánynak, de én imádtam, sok lány ismerősöm van hasonló véleményem. Az öldöklés meg abszolút fekszik a pasiknak :)

3.Earnest Cline: Ready Player One

Earnest Cline zseniális könyvének az igazi nagy sikert és a nemzetközi elismerést a tavalyi év során megjelent film változat hozta el. És megmondom őszintén, hogy a film nélkül én sem vettem volna a kezembe a regényt, sőt csak a film megnézése után jöttem rá, hogy a történetből van könyv is. A Ready Player One esetében kifejezetten szerencsés volt, hogy a filmet előbb láttam vagy inkább úgy is fogalmazhatnék, hogy nem volt hátrány, hiszen annyira különbözően van elmesélve a történet, hogy mind a kettő teljesen más élményt ad.

Inkább mondanám pasis könyvnek, hiszen tulajdonképpen az események egy videójátékban zajlanak, ami valljuk be kevés lányhoz áll közel. Emellett tele van a '80-as évekre vonatkozó popkultúrális utalásokkal, zenékkel, filmekkel, könyvekkel. A disztópikus történet mindkét nem számára egyaránt szórakoztató, hiszen van benne akció, szerelmi szál és bürokrata politika is bőven. A regény után vagy akár előtte is feltétlenül ajánlom a belőle készült filmet. Bővebben IDE kattintva olvashattok a könyvről.

4. J.K. Rowling: Harry Potter és a Tűz serlege

Az idei év egyik nagy fogadalma, hogy végig olvasom a Harry Potter sorozatot. Bár nem mondhatnám, hogy a párom is megtette volna ezt a fogadalmat és most együtt olvassuk a sorozat részeit :) A negyedik rész nem éppen a kedvencem, elég sötét és depresszív a hangulata az egésznek, ezért nem is nagyon törtem magam, hogy könyv formájában olvassam el. Audió könyvként hallgattam meg, mosogatás és hozzá hasonló roppant izgalmas házimunkák közben. A párom pedig sokszor hallgatta velem, sőt olyannyira tetszett neki, hogy gyakran ő maga kérdezte, hogy mikor hallgatjuk majd meg a következő részt. Tudom nem a legtökéletesebb példa, de egy audió könyv
közös hallgatása is remekül össze tud hozni a párunkkal.

5. Philip Zimbardo & Nikita D. Columbe: Nincs kapcsolat - Hová lettek a férfiak?

Bevallom ez egy érdekes közös olvasmány, hiszen az ember a címéből kiindulva azt gondolhatja, hogy itt aztán alaposan kiosztják a férfiakat. Azonban Zimbardo a könyvében mind a két nemet mérlegre teszi és a nőknek is rendesen megmondja a magáét.Ez egy nagyon érdekes tanulmánykönyv, ami igazából azt tárgyalja, hogy a férfiak nem tudtak hozzáérni a nőket érintő feminista hullámhoz, ami a nők hibája ugyanúgy, mint a férfiaké. A könyvről bővebben IDE kattintva
olvashattok.

6. Andy Weir: A marsi

Talán az egyik legtökéletesebb választás közös könyvnek. A sci-fi egyre inkább teret hódít már hazánkban is, aminek következtében jó értelemben kitágult a meglévő sci-fi kínálat és már nem csak olyan klasszikusokat olvashatunk, mint Ray Bradbury vagy Douglas Adams, hanem olyan remek kortárs íróktól is szemezgethetünk, mint Octavia E. Butler vagy Andy Weir.

Én régebben nagyon féltem mind a sci-fitől, mind pedig az űrrel kapcsolatos témáktól. Sokáig gondoltam úgy, hogy ezek a témák abszolút idegenek tőlem és biztos nem lelném örömömet egy ilyen regényben. Aztán konkrétan A marsi hozta el az áttörést az életemben. Már egy ideje különös rajongást érzek a sci-fikkel kapcsolatosan, de az űrhöz való vonzódásomat abszolút a Mentőexpedíció megnézése alapozta meg. A film után, természetesen rohantam megvenni a könyvet, amit mellesleg a napokban fejeztem be.

A történet egy igen közeli jövőben játszódik, ahol a Mars utazás már nemcsak álom, hanem a tudományos fejlődés csúcstechnológiája. Az Ares 3 Marsi expedícióját követhetjük nyomon, azonban egy nem várt vihar miatt a legénységnek el kell hagynia a vörös bolygót. Egy szerencsétlen baleset következtében Mark Watney elszakad a társaitól, akik azt hiszik Mark az első ember, aki a Marson veszti életét. Azonban Mark csak könnyebb sérüléseket szenved, életben van ugyan, de teljesen egyedül találja magát egy a Földtől távoli bolygón, elvágva minden kommunikációs csatornától. Ez egy roppant érdekes, informatív és humoros könyv, de hamarosan lesz majd egy részletesebb ajánló.

7. J.D. Barker: A negyedik majom és a Dracul 

Barker egy remek író, aki csakúgy ontja magából a jobbnál jobb thriller és horror történeteket. A negyedik majom inkább mondható férfias olvasmánynak, hiszen egy brutális sorozatgyilkos gondolataiba pillanthatunk be. Nem volt rossz könyv, de részemről eléggé visszataszítónak találtam benne bizonyos jeleneteket, ahhoz, hogy jó szívvel tudjak visszagondolni a könyvre, de talán ez egy jó thriller ismérve. Férfiaknak nagyon fekszik szerintem mind a téma, mind annak a leírása, mivel rövid, váltott szemszögű részekből áll nagyon jól lehet haladni vele.
Talán

Dracul személyes kedvencemmé vált, ezért bátran merem ajánlani. Emlékeztet a régmúlt idők klasszikus kalandregényeihez, horror és sci-fi elemekkel ötvözve jól olvasható modern nyelvezettel. Egyszerűen zseniális, olvassátok bátran. És attól se ijedjetek meg, hogyha nem vagytok tisztában az eredeti Drakula történettel.
Remélem mindenki talált benne kedvére való olvasmányokat :)

Még több izgalmas könyves tartalomért látogass el az INSTAGRAM vagy a FACEBOOK oldalamra :))







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"