2018-as nagy évzáró poszt

A 2018-as év volt a legsikeresebb év, az olvasásaimat tekintve. A kitűzött célom 52 könyv elolvasása volt az évre, amit nagy örömömre sikerült teljesíteni, sőt még felül is múltam a magam számára előírt mennyiséget. Ugyanis sikerült befejeznem 

61 könyvet.
Nagyon büszke vagyok magamra, mert ennyi könyvet még soha nem olvastam el egy év leforgása alatt. Nem volt olvsási vlságom és nem telt el úgy nap, hogy ne olvastam volna. Az elolvasott könyvek közül jó pár lett kedvenc és olyan új szerzőkkel ismerkedtem meg, akik belopták magukat a szívembe. Az év során sokszor mozdultam ki a komfortzónámból, amit főleg az engem támogató kiadóknak köszönhetek. Általuk, valamit az ő ajánlásuk nyomán rengeteg olyan könyvet olvastam el, amit magamtól eszembe sem jutott volna kézbe venni, mégis a legkedvesebb olvasmányaimmá váltak ebben az évben. Nagyon hálás vagyok az összes ilyen olvasmány élményért. 

Ezt az összefoglalót azokkal az írókkal szeretném kezdeni, akiket az idei évben fedeztem fel magamnak.

1. Elena Ferrante

A Ferrante-láz még az év elején kapott el, a Nápolyi regényekkel. A magam részéről nagyon szeretem az olasz kortárs írókat, azonban Elena Ferrante magasan veri íz eddig olvasott olasz írókat összesen. A stílusa, a történetei annyira magával ragadóak, hogy azonnal kedvenc íróvá avanzsált nálam. 

2. Naomi Alderman

Naomi Alderman felfedezése számomra olyan élmény, mint amilyen Margaret Atwoodé volt tavaly. Egyszerűen magával ragadó és szerencsére egyre több művét olvashatjuk magyarul is. 

3. Paul Auster

Auster a 2018-as év nagy szerelme a számomra. Kapcsolatunk hullámzó és vad, mivel a New York tirlógia elolvasása után nem volt már a kedvencem, de aztán egy későbbi művével visszatért az iránt való rajongásom. Szeretném az író összes művét végig olvasni. 

4. Szurovecz Kitti

Terméazetesen ez a lista nem mehet el magyar szerző említése nélkül. Szégyen szemre nem sokat olvastam az idén magyar szerzőktől, amit jövőre mindenféleképpen szeretnék pótolni. Szerencsére egy Szurovecz Kitti könyvet azért sikerült elolvasnom, amivel az írónő azonnal belopta magát a kedvenceim közé. 

5. J.D. Barker

J.D. Barkerrel az év vége felé találkoztam, annak ellenére, hogy egy könyve már áprilisban megjelent a magyar könyves piacon. Az igazi áttörést számomra a Dracula előzmény története hozta el. 

6. Carlos Ruiz Zafón 

A kortárs spanyolt irodalom egyik meghatározó alakja, nem véletlenül, Carlos Ruiz Zafón. Csak annyit fűznék hozzá, hogy egyszerűen nem értem én eddig miért nem olvastam semmit sem Zafóntól?? Ezt a hiányosságomat is szeretném orvosolni az új évben. 

És most nézzük azt a 15 könyvet, ami a legjobban tetszett az idei évben! Kattintsatok a képekre a részletes értékelésért.

Jennie Melamed: A lányok csöndje


Elena Ferrante: Briliáns barátnőm és Az új név története




Naomi Alderman: A hatalom


Emma Cline: A lányok


Paul Auster: 4321


Jane Harper: Aszály


Carlos Ruiz Zafón: Lelkek labirintusa


Jessie Burton: Múzsa


Alice Walker: Bíborszín


Caleb Carr: A halál angyala


Szurovecz Kitti: A kisemmizett angyal


Jessice Townsend: Nevermoor - Morrigan Crow négy próbája


Jodi Picoult: Életszikra


Dacre Stoker&J.D. Barker: Dracul


Nézzük meg  a jövő évi olvasási terveket!

Személy szerint imádom a könyves kihívásokat és mivel az idei évben magam elé kitűzött célt sikeresen teljesítettem, jövőre is szeretnék megpróbálkozni egy kihívással. De erről egy későbbi posztban részletesebben beszámolok nektek :)

Van azonban néhány könyv a TBR listámon, amik még tavaly ilyen tájban kerültek rá, de sajnos nem sikerült elolvasni őket. Ki választottam ezek közül 5 könyvet, amiket feltétlenül szeretnék elolvasni 2019-ben: 
1. Colson Whitehead: A föld alatti vasút

2. Margaret Atwood: Alias Grace

3. Colm Toibin: Brooklyn

4. Yaa Gyasi: Hazatérés

5. Rena Olsen: Egy szót se szólj!

+1. Szeretném elolvasni az egész Harry Potter sorozatot!


Instagramon is egyre többen vagyunk, aminek nagyon örülök és mindenkinek nagyon szépen köszönöm, aki figyelemmel követi a munkásságomat :) 
Ez a 9 kép volt, amit a legjobban szerettetek az idén.


Ezzel a gigászi poszttal szeretnék minden kedves olvasómnak sikerekben gazdag Boldog Új Évet kívánni!

Folytatás várható 2019-ben, sok izgalmas olvasmánnyal és egy nem mindennapi könyves kihívással ;P

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Történelmi regények könyvajánlója ⧫ Avagy milyen könyvekkel kezdjük, ha szeretnénk jó történelmi regényeket olvasni

Talán életem legfontosabb könyve ⧫ Szabó Magda: Az őz

Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita - "Kézirat el nem ég!"